[106-87] [86-67] [66-47] [46-27] [26-7] [6-1]
Kedves Tamás Dorka!
Először is köszönöm szépen a kritikát, próbálom a jövőben megfogadni. :)
Annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy megpróbáltam direkt egy könnyed és játékos, ha úgy tetszik bugyuta művet produkálni, ami helyenként pont ezzel nevetteti meg az olvasót/nézőt. Mondjuk igaz, hogy ezt nem feltétlenül kellett volna bugyuta rímekkel megpróbálni, és a későbbiekben megpróbálok odafigyelni. A történet viszont tudatosan nem egy túl tartalmas cselekmény, úgy gondolom így talán könnyebben "emészthető" is.
Még egyszer köszönöm a kritikát és próbálok tanulni belőle a következőkben :)
Bártfai Csaba |
Józsa Mara: Bűnbeesés - törölve?
Drámád színpadon történő megvalósítása (főként kis színházakra gondolok ahol nincsenek milliók, például a miénk, ugyebár) szinte lehetetlen, kiemelnék néhány példát: Helyszínként a nagyméretű luxuslakás (a párhuzam viszont igazán remek paradicsom=luxuslakás), nem ideális, azért sem mert kevés szereplő, akkor is ha igazán jó színészek a játszók, elveszik a nagy térben, nem tudja " betölteni" az adott teret.
Hogy képzelted a kígyó figuráját? Nincs a szereplők közt feltüntetve, és igazi kígyó mégse lehet. Illetve lehet csak az nem beszél, a te kígyód pedig igencsak beszédes.
"A jelenet a TV keretben játszódik"- Nemzetiben lehetséges, bárhol másutt sajna kizárt. (és még sok ilyet tudnék írni)
Ebben a munkában is sok olyan mondat, párbeszéd van, ami leírva lehet hogy jó, viszont ahogy kiejtem a számon furcsának, idegennek hat.
Értékelem a legrégibb "sztori" mai időbe való áthelyezését, így a közönség számára fogyaszthatóbbá válik, görge tükröt is tesz eléjük. Sok olyan ötlet, poén van benne amin jókat derültem, ami kifejezetten a "jó humor" kategóriába tartozik, de a darab megvalósítása szinte lehetetlen, vagy csak nagyon nagy változtatásokkal kivitelezhető.
Tamás Dorka |
Hajdú Kitti: Élvezetből gyilkolni
A munkádat egy éjszaka alatt írtad, és ahogy kész lettél vele, rögtön el is küldted nekünk. Az első tanácsom ezzel kapcsolatos: Jobb ha hagyod egy kicsit "élni" a munkádat, javítgatod, szeretgeted, ápolgatod, úgy lesz egyre jobb és jobb.
Amire érdemes volna még figyelned: sajnos szereplőid szájából sokszor irreális dolgok hangzanak el, olyan mondatok, amiket a való életben az adott szituációban ember biztos ki nem mond. Ezzel hiteltelenné és nevetségessé teszed figuráidat, a cselekmény ezáltal pedig abszolút hihetetlenné válik. A színház pedig az én felfogásom szerint az a hely, ahol a nézőnek, akinek már gyerekkora óta nem mesélnek, mi mesélünk. Akkor végezzük munkánkat a legjobban, ha a mesénket minden lehetséges eszközzel a leghihetőbbé alakítjuk.
Tamás Dorka |
Ja igen, és Tamás Dorka voltam, a Club Színház művésze |
Szép napot mindenkinek
Örülök én is nagyon hogy ennyi pályázat érkezett, igyekszem majd mindet néhány sorban kommentálni!
Nem sorban olvasom a műveket (bocsánat)
Bártfai Csaba: Virág-világ: A darab szövegezése majdhogynem kiváló, ám sajnos találhatóak benne igen suta, elkapkodott rímecskék, én azt ajánlom, hogy csiszolgatsd a művedet még egy pindurit kedves szerző.
A cselekmény sajnos nem túl összetett, mondhatni kissé bugyuta, és egy ilyen történettel nehéz a nézők figyelmét 10 percnél tovább lekötni.17 évesen még nagyon kevés élettapasztalattal, élménnyel rendelkezel a nagy öregekhez képest. Remélem ahogy idősödsz, írásaid témáit is úgy tudod majd komolyabbá, érdekesebbé tenni. Darabod ettől függetlenül diákszínjátszó korosztálynak megfelel,diákoknak feldolgozható munka (a szövegezés miatt kicsit ugyan nehezebben tanulható). Csak így tovább! |
Létrehoztam ezt a fórumot, hogy a kritikák és hozzászólások ide kerüljenek fel. |
[106-87] [86-67] [66-47] [46-27] [26-7] [6-1]
|